domingo, junio 21, 2020

OHL se aprovecha del dinero del ICO, destinado para pequeñas y medianas empresas, para hacerse con 140 millones avalados por el Estado.

En una época en la que los bancos no le cogían el teléfono a OHL, vine ahora el coronavirus y se hace con 140 millones para reforzar su liquidez, es decir, no piensa hace nada con ellos, ni crear puestos de trabajo, ni invertir...

Evidentemente los bancos le han concedido ese préstamo a OHL, para que vean dinero en caja o saldar otras deudas, gracias a que el Estado lo avala en un 70%...

Dinero que deberá devolver (o no) en octubre del 2021.

Al margen de esta línea, los bancos también le concedieron otro préstamo por 40 millones de euros con vencimiento de un año y con garantía del 50% de la Compañía Española de Seguros de Crédito a la Exportación (Cesce: de la que hablé en este post).



El dinero de esas líneas ICO estaba destinado, principalmente, para los autónomos y las pymes, no para grandes empresas como OHL. Estos préstamos llegan cuando el sector de las pequeñas empresas y trabajadores por cuenta propia denuncian las dificultades que tienen para acceder a líneas de crédito.

Realmente las grandes empresas de Madrid están saldando deuda anterior con otra avalada por el Estado. De este modo sale ganando la empresa y también el banco ya que reduce los riesgos de morosidad.

Es decir, imaginen ustedes que le deben 100.000 euros al banco y que es muy posible que no puedan pagarlo. Pues viene ahora el Estado y le avala un préstamo de 100.000 por el que puede saldar el anterior. Usted seguirá con el agua al cuello pero con la diferencia que es el Estado el que tendrá el problema si no paga (tanto como el 70% de la misma).

10 comentarios :

Expulsionista forever dijo...

¿Os podéis creer que un manifiesto lo puede empeorar todo?

Un manifest pressiona Sánchez perquè no pacti més amb els independentistes
https://www.elnacional.cat/ca/politica/manifest-pressiona-sanchez-no-pacti-independentistes_515727_102.html

66 grupos de mangalotodos... Y encima Pedro Sánchez los está lamiendo el culo. Ya sabía yo que el PsoE no era de izquierdas. Merece ser desmantelado por mentiroso. Hay que usar la justicia por nosotros mismos contra esas 66 mafias españomonguers.

Jo dijo...

Y esto no es corrupción? Si va a destinado a pequeñas empresas y autónomos, cómo puede ser que una empresa grande se pueda hacer con ellos? La idea es salvar las empresas del Ibex35 antes de que sean compradas?

Jo dijo...

Pistas de como será la nueva Europa.

https://de.reuters.com/article/deutschland-europa-verkehr-idDEKBN23O26G

Scheuer will "Trans Europa Express" auf die Schiene bringen

Per reforçar el trànsit ferroviari, les rutes de llarg recorregut al continent haurien de ser més atractives amb els trens Europa Express. Scheuer va parlar de trens directes entre Varsòvia i París via Berlín i Colònia. També és possible fer una ruta de Frankfurt a Barcelona via Lió i Montpeller. Ja té en compte plans concrets. Els detalls s’han de discutir a la cimera ferroviària europea del setembre.

Por Dios, el Setiembre está en la esquina.

Vaya, vaya: Frankfurt, Lió, Montpeller y Barcelona. Si no sabéis dónde están están ciudades las podéis representar como una ruta en el google maps (No hace falta detallar calles). Os acordáis de las Bananas? Jordi escribió artículos sobre ellas.

https://es.wikipedia.org/wiki/Banana_Dorada
https://es.wikipedia.org/wiki/Banana_Azul

https://elpais.com/economia/2020-06-20/merkel-y-rutte-reclaman-el-derecho-de-veto-a-las-reformas-financiadas-por-el-fondo-de-recuperacion.html

Quien paga manda y no quieren despilfarrar.

Jo dijo...

Una nova revolució... industrial
De Joan Canadell.

Podríem dir que el segle XXI ha començat tot just ara. Anem 20 anys tard si volem que el segle XXI sigui el de la gran revolució tecnològica. És cert que aquests darrers anys la tecnologia ha avançat ràpidament amb l’ús massiu d’internet, els mòbils intel·ligents, les dades al núvol, la televisió per cable... Hi ha molts aspectes que han canviat significativament, però la pandèmia de la Covid provocarà que tots els canvis que s’estan produint s’accelerin. I per tant, ara sí, entrem de cop al segle XXI.

Per començar, el teletreball ha vingut per transformar part dels hàbits a les empreses i les administracions. Un cop superada la prova de foc obligada per la pandèmia, moltes empreses es plantegen introduir i consolidar una part de l’horari en teletreball. Cada cop més la feina a les empreses es redueix a un dispositiu i les feines manuals són substituïdes per robotització. I aquesta tendència s’anirà accelerant en els propers anys. Quin és el límit imaginable per als propers 10-20 anys és difícil d’intuir, però aquest canvi ja és irreversible.

Aquesta robotització anirà acompanyada de la digitalització dels processos, que provocarà més demanda de perfils tècnics com enginyers de telecomunicacions, programadors, informàtics, etc. A finals de 2019 vam fer una enquesta a empresaris/àries que reflectia que una de cada quatre empreses no podia créixer per manca de personal qualificat, i que quatre de cada cinc empreses no trobaven personal qualificat o tenien moltes dificultats per trobar-ne. Què està passant? Doncs que el ritme de transformació dels negocis és molt més ràpid que el ritme d’evolució de la societat, i això ens preocupa molt a la Cambra. Per orientar els joves que han d’iniciar estudis superiors, hem elaborat un estudi a partir de dades d’Infojobs, amb les professions més demanades, els salaris i els estudis que s’haurien de cursar per unir oferta formativa i demanda laboral.

L’informe #jovullser, que es pot consultar al web de la Cambra de Barcelona, mostra que les professions més demanades eren justament les de programadors, enginyers, informàtics, que ara encara es demanaran amb més força amb els canvis que ens comportarà el post-Covid. En aquestes professions el paper de la dona és només present en un 10-25% i aquest dèficit, tot i ser molt preocupant, és una oportunitat perquè les noies que ara estiguin decidint passar a cicle superior d’FP o universitari ho facin en aquestes branques si volen assegurar-se una bona sortida professional.

Però aquest estudi no només està pensat per als joves que canvien de cicle. En el moment actual, en què probablement l’atur en alguns sectors s’incrementarà significativament, pot ser un bon moment perquè un treballador es formi en aquestes professions més demanades, amb FP, grau universitari o fins i tot amb els cursos que estem oferint a les cambres de reorientació professional.

Aquesta necessitat de transformació de professionals és una mostra més que estem en una clara nova revolució industrial i fora bo que actuéssim tots plegats al més ràpid possible per evitar un nou període d’atur proper al 20%.

http://www.elpuntavui.cat/economia/article/18-economia/1809228-una-nova-revolucio-industrial.html?utm_source=twitter&utm_medium=xarxes&utm_campaign=xarxes

Jo dijo...

https://twitter.com/republicviatger/status/1274651387230654466

Sabeu què fa por als partits polítics? Dons que crec que en un futur no molt llunyà els candidats a governar-nos seran equips multidisciplinars de feina executiva, professionals qualificats i amb objectius clars i el que és molt important. Seran objectius concrets i EVALUABLES.

Aquests equips proposaran tot tipus de mesures transversals que algunes seran liberals i altres molt socials.

I això aterra a les estructures de partit, acostumats a donar missatges grandilocuents i poc definits i a lluitar per espais concebuts en un eix esquerra-dreta que està virtualment caducat.

Potser ara enteneu els nervis que alguns tenen amb l’aparició d’opcions como la de
@jcanadellb. Saben que el rival no és una persona. És un equip de gent, és un estil que ha arribat per quedar-se. I que si no és ell, apareixeran d’altres.

Això aterra als partits tradicionals i als seus polítics apoltronats anys i anys…

Arriben nous temps. I com a poble ho hem d'exigir.

Jo dijo...

https://www.elconfidencial.com/empresas/2020-06-20/teletrabajo-funcionarios-hora-vender-ministerios_2647703/

El teletrabajo de los funcionarios llega para quedarse, ¿es hora de vender ministerios?

Abengoa:

Abengoa implora a Pwc su ok a las cuentas para lograr fondos y no quebrar (Noticia eliminada)
Abengoa prepara la liquidación (https://www.expansion.com/empresas/energia/2020/06/19/5eed0519468aeb7a6d8b4597.html)

En fin, Borrell debe estar especialmente orgulloso de su paso por la junta de accionistas.

Anónimo dijo...

Los de la derecha,ya no saben que hacer para recuperar el poder antes de que les den una patada en el culo por corruptos y ladrones

ART dijo...

De Felipe González a Sánchez: cómo el Estado ha cerrado las puertas a Nissan

https://www.elnacional.cat/es/economia/felipe-gonzalez-pedro-sanchez-estado-nissan_515463_102.html


Los españoles no merecen el aire que respiran. Tienen que pagar lo que nos han estado haciendo. Te roban 16000 millones al año, y ni siquiera hacen las infraestructuras que necesitas, e incluso quieren que las empresas se vayan de Cataluña. Hay que destruir su país de mierda. Y lo jodido es que les haríamos un favor, porque España es dañina hasta para los españoles.

ART dijo...

La corrupción real y la luna de miel de lujo del Sr. y la Sra. Smith

https://www.elnacional.cat/es/editorial/jose-antich-corrupcion-real-luna-miel-lujo-smith_515979_102.html


No, es la corrupción de los españoles. Todos son unos ladrones. Del primero al último. Todos roban a Cataluña. Por eso votan a los partidos que votan. Para poder seguir robando a Cataluña, y tapar sus mierdas.

ART dijo...

Si los funcionarios, y principalmente los de Madrid, hacen teletrabajo, entonces además de no trabajar como ahora, es que no tendrán qué ir a simular que van a trabajar. Más madrileños llevándose un buen sueldo sin hacer nada, y una pensión, a cargo de los catalanes. Qué bueno es el madrileño. Madrid es una cueva de ladrones.