lunes, julio 24, 2023

L'abstencionisme independentista guanya per sobre dels partits “indepes”.

2019 – 2023

ERC: 874.859 – 462.883 (-411.976)

PDeCAT: 530.225 – Junts: 392.634 / PDeCAT: 31.687 (-105.904)

CUP: 246.971 – 98.794 (-148.177)

Per tant:

Vots que han perdut els partits independentistes respecte al 2019: 666.057

ERC: 462.538

Junts: 392.634

CUP: 98.794

PDeCAT: 31.687

20 comentarios :

ART dijo...

La Història serà terriblement cruel amb ell


https://twitter.com/antoniobanos_/status/1683228831753162752?t=gEIh-vGZJx0ea9LHx3vV0w&s=19

ART dijo...

Rufian: "ERC ha tornat a guanyar dintre el bloc independentista".
---
Acaba de perdre 417.000 vots.
Quin desastre. Quina vergonya.
Cal passar-los per sobre.


https://twitter.com/AlbanoDante76/status/1683222878416691203?t=QwtLLaxMy_KqSjDHQltg2w&s=19

ART dijo...

Si mireu les dades de les eleccions d'avui, sense Catalunya i País Basc, us adonareu que Espanya és bàsicament fatxa. Molt fatxa.

https://twitter.com/EduardBiosca/status/1683231084127956993?t=HkPQG_Z7fjT5gg1jgaQWjw&s=19

ART dijo...

Clara Ponsatí, detenida por los Mossos en Barcelona
La eurodiputada de Junts Clara Ponsatí es detenida por la policía catalana por orden del Supremo

https://www.elnacional.cat/es/politica/clara-ponsati-detenida-mossos_1066980_102.html

ART dijo...

ERC descarta adelantar elecciones pese a la debacle en el Congreso: "No está sobre la mesa"
Teresa Jordà alarga ahora la mano a Junts para "analizar la situación" catalana tras perder ERC la mitad de diputados

https://www.elnacional.cat/es/elecciones/generales-2023/erc-descarta-adelantar-elecciones-derrota-congreso_1066935_102.html

Claro que no, porque saben que nunca más volverán a tener un presidente de la Generalitat, ni en la Cataluña autonomista, ni en la independencia. Carpe diem.

ART dijo...

Así reacciona la prensa internacional: incertidumbre política, Puigdemont tiene la llave de gobierno
La prensa constata que Sánchez necesitaría el apoyo de Junts, un "partido independentista intransigente"

https://www.elnacional.cat/es/elecciones/generales-2023/prensa-internacional-incertidumbre-politica-puigdemont_1066866_102.html

Anónimo dijo...

Els partits indepes cap on han perdut gairebé tot el vot és cap a psc-psoe i sumar. Això que tu dius no és veritat.

Anónimo dijo...

Sense Catalunya el congreso tindria 302 diputats i majoria absoluta de 152. Aleshores PP+Vox tindrien 162 diputats i una majoria folgada. Són tontos de no deixar-nos marxar de ñ.

Anónimo dijo...

Els resultats de PP+Vox+Ciudadanos en vots n,han perdut uns 3.000 respecte del 2019. Els ha beneficiat per treure 3 diputats més que la participació ha baixat i en canvi tots els seus i han anat

ART dijo...

Entrevista de Ponsatí

https://youtu.be/9WrCUV58EWs

Anónimo dijo...

L,abstenció a Catalunya ha augmentat en 350.000 electors. Per tan dels 670.000 que ha perdut l,independentisme, 350.000 són per l,abstenció i 320.000 cap a PSC+sumar

ART dijo...

Resultado de las elecciones

https://youtu.be/mSorHYjRM58

ART dijo...

alfdurancorner.com
Alfons Duran


Nuestra cita
Els castellans es pensen que tot ho tenen arreglat tocant la trompeta i tirant “tiros”. Moisès Broggi.


El artículo
NEW LOOK
23/07/2023

Probablemente usted, cuando lea esta columna, habrá votado ya, estará a punto de hacerlo o quizás, más tranquilo, repasará los resultados de las elecciones generales del Estado español.

También puede ser que no haya votado o que su voto sea clasificado como nulo porque usted, voluntariamente, ha dado a su voto un contenido político. Y ese voto (activo o pasivo) puede a su vez tener una doble interpretación. O una forma de castigo simbólico a los llamados partidos independentistas, por su incumplimiento de la voluntad popular de trabajar a favor de la independencia, o porque considera que el gobierno del Estado, sea cual sea su signo político, continuará explotando a los ciudadanos de Catalunya, por lo que no está dispuesto a legitimarlo acudiendo a las urnas. Éste es mi caso.

Y los que le han vendido la “peor de las hipótesis” (el advenimiento de la derecha pura y dura) o son unos necios o son unos mentirosos. Y escribo esto el día antes de las elecciones. A lo sumo es un cambio de “look”.

Lo primero que deberíamos hacer es contextualizar las elecciones generales españolas. Se producen a mediados del 2023, una época que algunos analistas han denominado la “edad reaccionaria” por una tendencia generalizada a recuperar los valores del Antiguo Régimen: el autoritarismo, la burocratización, la inserción del pensamiento religioso en la vida pública, el patriarcado, la centralización, la no aceptación de las minorías, y el totalitarismo con la presencia del Estado en todos los ámbitos de la sociedad. Y en la “edad reaccionaria” la conocida ordenación entre derecha e izquierda ya no es de utilidad, ya que esa macro-ideología abarca los dos campos.

Porque no debemos confundir el pensamiento histórico de la derecha tradicional – que expresa un conservadurismo de fondo – con la cultura reaccionaria. Lo mismo podemos decir de la izquierda oficial, que estaba a favor del cambio no rupturista de signo conservador. En el fondo el "Estado del Bienestar” en la Europa de mediados de los cuarenta del siglo pasado fue construido por la derecha cristianodemócrata y la izquierda socialdemócrata. Ambas corrientes ideológicas eran de naturaleza conservadora, y su posicionamiento político tuvo mucho que ver con el progreso de la Revolución soviética y sus efectos geoestratégicos tras la II Guerra Mundial.

ART dijo...

El reaccionarismo es otra cosa. Es la reacción al cambio, al progreso, a la libertad individual y colectiva. Es el pensamiento anti-ilustrado. Es el oculto sometimiento a los poderes tradicionales, bajo el paraguas de la modernidad. Es una foto fija de naturaleza romántica teñida de un lirismo seductor. Es nostalgia de un pasado idealizado que nunca existió y si lo fue quedó limitado al campo de una minoría explotadora. El reaccionarismo se aprovecha de las debilidades de la memoria, que nos lleva a recordar del pasado solo aquello que nos resultaba grato. ¡Qué felices éramos entonces!

Y en ese clima el resultado de las elecciones no hará más que confirmar el perfil ideológico dominante en el Estado español. Un Estado de raíz absolutista, de matriz castellana, severo, ordenancista, en el que la menor réplica es atajada de forma violenta, con una corte extendida de favoritos situada en todos los centros de poder, en el que el temor es fomentado como instrumento de dominio y coacción. En el que el pueblo, adecuadamente alienado, siempre está dispuesto a cumplir las órdenes de la “autoridad competente”.

Probablemente no hay en Europa una sociedad tan reaccionaria como la española. Y la prueba del algodón la tenemos en el rechazo histórico y sistemático de los poderosos y del pueblo llano a los derechos fundamentales de la minoría catalana, que solo desea ejercer el voto democrática y libremente para decidir sobre su futuro político. Desde el compromiso de Caspe (1412) Catalunya y sus ciudadanos ha sido maltratada económica, política y socialmente por los gobiernos del Estado. En el fondo los partidos actuales (PP, PSOE, Suma, Vox, Podemos, Ciudadanos y otras etiquetas menores) son dignos sucesores de quienes inventaron la “corona de Aragón” (siglos XII al XVIII) para ocultar el protagonismo de las élites mercantiles catalanas en el proyecto dinástico, de quienes abortaron la República Catalana (Pau Claris / 1641), de quienes trocearon y vendieron una parte de Catalunya (Tratado de los Pirineos / 1659), de quienes redactaron una Constitución pretendidamente liberal y contraria al federalismo (Constitución de Cádiz / 1812), de quienes volvieron a abortar la segunda República Catalana (Francesc Macià / 1931), de quienes intentaron liquidar la nación catalana en todos los ámbitos (régimen franquista (1939-1975), de quienes impusieron el “café para todos” para no aceptar el hecho diferencial catalán (régimen pre-democrático 1977-actualidad).

Con estos antecedentes un juez imparcial no les concedería la libertad provisional. ¿Qué importa quien gane las elecciones? ¿Qué importa quien gobierne en el Estado? En el tema de Catalunya tienen el guion inscrito en el ADN.

Hagamos de todo ello una respuesta positiva. Tantos siglos de explotación y todavía seguimos vivos. Tenemos capacidad de resistencia; solo nos falta alguna dosis de imaginación para confundir al enemigo. Quizás aquí se halle el secreto.

Decía Sun Tzu: “Todo el secreto radica en confundir al enemigo, de forma tal que no pueda imaginar nuestras intenciones reales”. Solo cabe preguntarnos si contamos con las personas idóneas para cumplir este propósito, pues en muchas ocasiones no basta con cambiar de caballo, hay que cambiar de jinete.

Anónimo dijo...

No és veritat i esteu confonent a la gent que la devallada de l,independentisme es degui a l,abstencionisme. Això justifica la meitat de la devallada, però l,altra meitat ha anat a parar a PSC+sumar. Explique-ho bé cony.

Anónimo dijo...

Jo crec que els independentistes que han dit mil pestes dels partits indeped i de que tot és un desastre i de que cal l,abstenció el que han provocat és que la gent que és independentista hagi dit, bé si tot està tan malament, votaré els que jo ja votava abans que eren els socialistes i psuc

Anónimo dijo...

Mireu quin error això de posar a tots els partits indepes en un mateix sac. Si no s,hagués posat a tots en un mateix sac molta gent que s,ha abstingut, hauria votat jxc i ara el Puigdemont seria més fort. Tan de bo que molta gent que s,ha passat de ERC a l,abstenció hagués passat de ERC a jxc.

Anónimo dijo...

També jxc hauria de fer autocrítica de com és que no ha sabut captar el vot descontent d,erc

ART dijo...

Un cop analitzats els resultats de les eleccions a les Corts espanyoles del 23-J, el Govern del Consell et fa arribar les següents consideracions:

1. El Govern del Consell, el passat dia 27 de juny, va fer públic el seu convenciment sobre el fet que els partits independentistes que es presentaven a les eleccions espanyoles poguessin esdevenir clau en l'estabilitat de l'Estat i, per tant, tenir la força per continuar lluitant a favor del moviment d'alliberament nacional de Catalunya. El Consell entenia que el posicionament i l'objectiu d'aquests partits independentistes és el compromís inequívoc i ferm de fer efectiu el bloqueig de les institucions de l'estat metre no hi hagi una proposta real i efectiva de la resolució del conflicte per mitjà de l'amnistia i l'autodeterminació.

Aquesta situació de força de l'independentisme, segons la visió del Govern de Consell, només es podia assolir mitjançant el desbordament democràtic a les urnes votant independència. De fet, només aquest desbordament sobiranista comportaria la legitimació, a través dels vots, d'una acció de bloqueig respecte a la governabilitat d'Espanya.

Després de conèixer el passat diumenge els resultats electorals, el Govern del Consell es mostra encara més convençut sobre la capacitat decisòria que els resultats de les eleccions espanyoles han atorgat a les formacions polítiques independentistes.

2. Els resultats obtinguts cal llegir-los en clau de mandat, en termes d'oportunitat i també de responsabilitat; una responsabilitat implícita que cal fer efectiva, sense l'opció de prioritzar els interesses particulars d'individus, partits o entitats i només amb un objectiu comú: el procés cap a la independència. Aquesta fermesa dels partits independentistes podrà iniciar un canvi de cicle amb el qual es pugui regenerar la confiança de totes les persones que van participar de l'1 d'octubre.

3. Constatada aquesta possibilitat, el Govern del Consell insta a les formacions independentistes que regenerin confiances i teixeixin una unitat real al voltant de la possibilitat de desbloquejar el conflicte entre Catalunya i Espanya que el resultat electoral del proppassat diumenge ha donat al nostre moviment. Aquesta unitat és indispensable per poder confrontar-se amb eficàcia, però també per recuperar la credibilitat davant la ciutadania.

4. El resultat de les eleccions espanyoles confirma el fet que l'independentisme no es pot permetre el luxe de no combatre en totes i cadascuna de les trinxeres que tingui a l'abast. La capacitat d'influència que té el moviment independentista ha aconseguit focalitzar l'atenció altra vegada de la comunitat internacional i aquest fet només es deu a totes les ciutadanes i ciutadans que han exercit el seu dret a vot i, sobretot, que ho han fet donant suport a les opcions independentistes.

5. L'independentisme disposa a partir d'ara d'una oportunitat per avançar conjuntament i de forma irreversible cap a la proclamació de la República Catalana. No sent una opció valorar les alternatives del diàleg vuit i la pretensió de concessió de competències, donat que s'ha demostrat ser una via fallida.

6. És per tot això que el Consell de la República insta a tots els partits i entitats independentistes a acordar una estratègia conjunta que impedeixi la investidura de qualsevol president espanyol si abans no hi ha un compromís clar amb el dret a l'autodeterminació i l'amnistia de totes les persones represaliades amb motiu del procés d'alliberament nacional del nostre país.

Mussol. dijo...

No enteneu res, alguns. Sí ens hem passat a l'abstenció és perquè TOTS tres partits són uns traïdors al poble de Catalunya.
Són la mateixa merda.