lunes, marzo 21, 2016

ADIF solo ha cumplido el 2% de lo pactado en 2013 y el 10% del plan 2008-2015

Es así como nos tratan desde Madrid.

La historia es bien fácil de explicar; Madrid tuvo su primer Plan de Cercanías entre 2000-2008. En esos años el estado español se gastó miles de millones de euros en la región inventada de Madrid.
Nuevos accesos, nuevos ramales, nuevas estaciones, intercambiadores, conexiones con aeropuerto, prolongación de vías, túneles, construcción de terceras  y cuartas vías entre destinos -nosotros no tenemos ni segunda-, trenes ultramodernos...

Durante esos años de vacas gordas, en Catalunya no se licitó nada, solo se cambió la catenaria cuando alguien la robo y se pintó alguna pared de estación.

Ante esta multimillonaria inversión, Catalunya protestó y dijo que ya tocaba invertir en Rodalies.
El entonces ministro -y presunto corrupto- José Blanco dijo: de acuerdo, invertiremos 4.000 millones en Catalunya y, para que Madrid no se enfade y no nos ataquen sus periódicos, unos 5.000 millones en Madrid.

¡Hombre!, dijeron los catalanes, pero si ya habéis hecho el Primer plan de cercanías en Madrid, ahora toca invertir en Catalunya... Y, en todo caso, cuando termine el plan catalán empezáis el segundo de Madrid, igualmente siempre irá por delante Madrid...

Pero Blanco dijo que una cosa no tenía que ver con la otra, sus altos funcionarios habían previsto otro plan para Madrid y el primero para Barcelona y que se harían a la vez, y lo pasado forma parte del pasado.

Claro, esos dos planes eran bien diferentes, el de Catalunya solo servía para acercarnos a niveles europeos y el de Madrid era para derrochar. El de Catalunya representaba desdoblar vías, arreglar pasos subterráneos, hacer nuevos lavabos en las estaciones, tener trenes como los de la capital... Y el de Madrid crear 155 kilómetros más de vías, 5 intercambiadores, edificar 24 nuevas estaciones y modernizar 55... Concretando, el de Catalunya nos ponía a la media española y el de Madrid como si fuera Tomorrowland...

Y claro, la crisis ha hecho que el Segundo plan de cercanías de Madrid se haya quedado en un 10% y el Primer plan de Catalunya en un 7%...



4 comentarios :

David dijo...

Cuando tenéis razón la tenéis y poco más que decir.

A D'ARA. dijo...

Obras son amores, que no buenas razones...

maqui dijo...

Completament fals, i totalment refutable. Si voleu conèixer la realitat (són fets, els podeu comprovar vosaltres mateixos) seguiu llegint: No ha existit mai un pla de rodalies 2000-2008, cosa que no treu que hi hagi hagut inversions a Madrid... i a Barcelona. Sí, a Barcelona també es van fer estacions! Exemples: Terrassa-Est, Granollers Nord-Les Franqueses, El Prat de Llobregat.

Connexions amb aeroport?? El tren de Renfe va arribar a Barajas el 2011 (no pas abans), mentre que a BCN ho feia des l'any 1975!!! (no és broma, ens ho va fer en Cisco). I no només això, BCN va ser el primer aeroport espanyol en tenir-lo, mira si ens odiaven.

Parles de túnels, t'oblides que Madrid només tenia un túnel urbà de ferrocarril (túnel de la Risa Atocha-Chamartín) mentre a BCN ja en teníem dos. Això obligava a dues línies de rodalies de Madrid a acabar el seu recorregut a Atocha, venint del sud. És com si a BCN la línia de Vilanova acabés a Sants per falta de capacitat al centre de BCN. Jutjeu vosaltres mateixos si no calia fer el segon túnel que van fer.

Cuadruplicacions? Diria que la única que hi ha és Madrid-Guadalajara. Nosaltres també en tenim una, que és el Prat-Sants. Ai, no, que se la van carregar!!! Increïble però cert. Efectivament, fins l'any 2005, la línia de Vilanova tenia tres vies a partir del ramal aeroport i quatre des de Can Tunis fins a Sants. Però amb motiu de la construcció del magnífic calaix a l'accés sud de Sants, l'ajuntament es va carregar amb el vist-i-plau de la Generalitat la tercera i quarta vies. Sí, els mateixos que ara es queixen que falta capacitat, que falten vies, són els que van mutilar la cuadruplicació de vies a la línia de Vilanova, que és la que més ho necessita. Potser no tota la culpa és de Madrid, oi nois?

Ah, i trens ultramoders... és molt, molt fàcil esbrinar quins trens circulen per Rodalies de Madrid (pregunta a un madrileny, ves a veure-ho, busca a Listadotren.es, etc.). Casualment són, exactament, els mateixos models que circulen per Barcelona (447, Civies, 450/451). I fa molts anys que ha estat així. No intentis ploramiquejar sobre l'edat dels trens a Catalunya perquè d'això, precisament, ningú se'n pot queixar. Fins i tot la Generalitat ho reconeix (última línia: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/43467/ca/rodalies-catalunya-impulsa-renovacio-manteniment-integral-flota-trens.do).

Espero que això serveixi per alguna cosa (perquè veieu que no en teniu ni idea). Finalment, us felicito perquè veig que heu corregit el percentatge de execució del pla de rodalies de Madrid. Deveu ser els primers independentistes que reconeixen que no és un 100%, si no que un 10%. Estic molt content!!

Jordi Català dijo...

"Completament falç però no treu que hagi hagut inversions"
En fin...